In 2019 zal onze gemeente 150 jaar bestaan. We mogen dat zeker vieren.

De Lintse geschiedenis is als een onafgewerkt schilderij waarvan niemand de omlijsting kent maar wat er reeds op het doek staat, doet ons bewonderend en nieuwsgierig terugkijken naar die voorbije jaren en tegelijk naar de toekomst.

De plaatselijke CD&V in onze gemeente buigt zich reeds enkele maanden over deze toekomst en het beleid dat dient gevoerd te worden.

Echte vooruitgang is het vermogen om mensen meer mens te laten zijn, om meer van onze behoeften te bevredigen, meer van onze talenten te ontwikkelen en onze veelzijdigheid beter tot uiting te laten komen.

Leiderschap behelst dan de vaardigheid om de weg uit te stippelen naar een betere toekomst.

Deze weg binnen onze grenzen begint bij de Ruimtelijke Ordening van ons grondgebied.

Het landschap van onze gemeente legt de cultuurgeschiedenis van de Lintenaren bloot en dat landschappelijk erfgoed draagt onze geschiedenis. Landschapsbescherming is dan ook cultuurbescherming.

We maken nog elke dag het landschap en proberen het naar onze hand te zetten wegens onze exploitatiedrift of beschavingsdrift.

Overmoedigheid en nalatigheid zoals het niet onderhouden van waterlopen wordt door de natuur meteen afgestraft.

Het behoud van landelijkheid, groene ruimten en open landschappen moeten deel uitmaken van een ruimtelijk beleid.  Ons programma zal duidelijk zijn: Onze gemeente mag niet verstedelijken noch verstenen. Beleidsbeslissingen moeten getoetst worden aan draagkracht en aan de gevolgen voor leefmilieu en mobiliteit.