Na de gemeenteraadsverkiezingen werd reeds op dezelfde avond een bestuursakkoord gesloten tussen NV-A en CD&V.  Deze coalitie beschikt over een meerderheid van 11 op 19 zetels.

Het uitwerken van het bestuursakkoord heeft echter wel wat tijd gekost en pas nadat dit onlangs voor 99% werd afgerond zijn ook de bevoegdheden verdeeld.

In het college van Burgemeester en Schepenen onder leiding van uittredend burgemeester Harry De Brabandere zullen vanaf 1 januari a.s. twee CD&V schepenen zetelen:

• Stanny Tuyteleers wordt eerste schepen en krijgt volgende bevoegdheden in zijn portefeuille: financiën en begroting, openbare werken, senioren, woonzorgcentrum en dienstencentrum, vrijwilligerswerk, sociaal wonen, erediensten, ICT, klanten- en ombudsdienst
  • Caroline Van der Heyden wordt als vierde schepen de voorzitter van het bijzonder comité bevoegd voor sociale zaken (vroeger beter gekend als OCMW-voorzitter) en krijgt volgende bevoegdheden: sociale zaken, welzijn, wijkbeleid en wijkontwikkeling, ontwikkelingssamenwerking, milieu, afval, natuur, groen, energie, klimaat, dierenwelzijn en landbouw.

Wij wensen hen beide veel succes voor de komende 6 jaar !